V pneumatice MS plus 77 byla použita nová směs s obsahem siliky speciálně pro jízdu v zimě za mokra. Umožňuje, aby pneumatika lépe přilnula k povrchu vozovky, čímž se docílí větší adheze během jízdy.
Směs přispívá k tuhým ramenním blokům, které zlepšují příčnou stabilitu v zatáčkách. Čím lepší je adheze, tím lepší jsou jízdní vlastnosti na vlhké vozovce.
V mnoha evropských regionech se nyní v zimě setkáte spíše s deštivým počasím než se sněžením. Je tedy důležité, aby vaše zimní pneumatiky měly vynikající vlastnosti pro jízdu za mokra i při náledí.
MS plus 77 má speciální dezén ve tvaru V se širokými, otevřenými kanálky. Jedinečná konstrukce pneumatiky umožňuje snadné odvádění dešťové vody z povrchu, čímž se dosáhne bezpečnější jízdy za mokra. Pneumatika má dobrou přilnavost k vozovce, takže máte vše pod kontrolou a riziko aquaplaningu je nižší.
Když se pozorně podíváte, zjistíte, že MS plus 77 má na povrchu množství tenkých drážek. Ty fungují jako miniaturní sněžné pluhy, které rozrušují prašan na povrchu, takže je povrch mnohem méně kluzký.
Když se podíváte ještě pozorněji, všimnete si, že každá drážka má malý nárazník. Ten udržuje dutinu otevřenou a tak může protékat více vody. To znamená, že je více vody odváděno z povrchu vozovky a vaše trakce a brzdné vlastnosti jsou tedy lepší.
AutoBild nechal v roce 2015 znovu otestovat i zimní pneumatiky. Testovalo se 50 zimních pneumatik od různých výrobců. Schopnosti zimních pneumatik byly testovány ve čtyřech kategoriích: sníh, vlhkost, sucho a náklady. Pneumatiky MS plus 77 zabodovaly dobrý poměrem ceny a výkonu.
Test zimních pneumatik ADAC se považuje za nejrozsáhlejší a nejmodernější zkoušku pneumatik. Ve spolupráci se Stiftung Warentest a organizacemi na ochranu spotřebitele testuje německý automotoklub ADAC u zimních pneumatik mnohá relevantní kritéria. Pneumatiky Uniroyal MS plus 77 přitom pravidelně dostávají nejlepší ohodnocení na zasněžených a mokrých cestách.
Pneumatiky s vysokou přilnavostí za mokra (třída A nebo B) mají na mokré vozovce kratší brzdnou dráhu, a jsou proto za deště bezpečnější. Stejně jako u palivové účinnosti se nepoužívá třída D a neplánuje se ani používání třídy G.
Pneumatiky se na spotřebě paliva Vašeho vozu podílejí až z 20 %. Pokud tedy chcete dosáhnout nižší spotřeby, měli byste zvolit pneumatiky s vysokou palivovou účinností. Ta s sebou nese také nižší emise CO2. Záleží při tom na valivém odporu, tedy energii ztracené při otáčení pneumatiky. Čím je valivý odpor nižší, tím méně energie se ztrácí a tím nižší je spotřeba paliva i emise CO2. Rozdíl mezi pneumatikou třídy A a pneumatikou třídy G může být až 6 litrů na 1000 km.
Vnější hlučnost pneumatiky měřená v decibelech. Čím více černých vlnek je na štítku uvedeno, tím je pneumatika hlučnější.