Stejně jako její sportovnější sestra, RainSport 3, si pneumatika RainExpert 3 libuje v dešti. Díky technologii žraločí kůže (Shark Skin Technology) s podélnými drážkami a inovativní struktuře běhounu minimalizuje vodní turbulence a rychle odvádí vodu. Zatímco se těšíte z přesných jízdních vlastností na mokré vozovce, ochraňuje vás pneumatika před aquaplaningem.
Pneumatika RainExpert 3 má asymetrickou strukturu běhounu optimalizovanou pro průtok vody a směs běhounu byla speciálně vyvinuta pro mimořádnou přilnavost za mokra. Vyznačuje se masivními vnějšími rameny a boční tuhostí, což vede k vysoké přilnavosti v zatáčkách.
Podle označování pneumatik v EU co do přilnavosti na mokré vozovce spadá pneumatika do třídy A, což znamená nejlepší možné vlastnosti za mokra a deště.
Povrch běhounu pneumatiky byl navržen pro optimální kontakt s vozovkou. To vede k menšímu tření a nižšímu valivému odporu na všech površích – jde o energii potřebnou k tomu, aby se vaše pneumatiky vždy odvalovaly přímočaře a rovnoměrně. Tento nízký valivý odpor vám ušetří peníze u čerpací stanice.
Porovnávacímu testu časopisu AutoBILD se podrobilo 18 letních pneumatik. Kritérii testování byly výkony na mokré (aquaplaning, aquaplaning v zatáčkách, ovládání, kruhová dráha, brzdy) a na suché vozovce (ovládání, brzdy, komfort, zvuk při projíždění) a náklady (jízdní výkon, cena/jízdní výkon, valivý odpor). Pneumatiky Uniroyal RainExpert 3 přesvědčily dobrými známkami na mokré vozovce.
Pneumatiky s vysokou přilnavostí za mokra (třída A nebo B) mají na mokré vozovce kratší brzdnou dráhu, a jsou proto za deště bezpečnější. Stejně jako u palivové účinnosti se nepoužívá třída D a neplánuje se ani používání třídy G.
Pneumatiky se na spotřebě paliva Vašeho vozu podílejí až z 20 %. Pokud tedy chcete dosáhnout nižší spotřeby, měli byste zvolit pneumatiky s vysokou palivovou účinností. Ta s sebou nese také nižší emise CO2. Záleží při tom na valivém odporu, tedy energii ztracené při otáčení pneumatiky. Čím je valivý odpor nižší, tím méně energie se ztrácí a tím nižší je spotřeba paliva i emise CO2. Rozdíl mezi pneumatikou třídy A a pneumatikou třídy G může být až 6 litrů na 1000 km.
Vnější hlučnost pneumatiky měřená v decibelech. Čím více černých vlnek je na štítku uvedeno, tím je pneumatika hlučnější.