Pro dynamiku pneumatik má velký význam síla vyvolaná zatáčením. Jak název napovídá, jedná se o boční sílu, kterou pneumatiky vytvářejí při každém zatáčení. Je to ekvivalent odstředivé síly, která by vůz vychýlila z dráhy, pokud by se proti ní nic nepodniklo. Síla vyvolaná zatáčením působí proti odstředivé síle, a pneumatiky si tak při průjezdu zatáčkou zachovají přilnavost k vozovce.
Můžete si všimnout, že pneumatiky při průjezdu zatáčkou mění svůj tvar. K této deformaci bloků běhounu dochází, když úhel natočení kol vytváří správně velkou přední a zadní boční sílu. Síla vyvolaná zatáčením doleva způsobí deformaci doprava.
Potřebujete pneumatiky, které se vyrovnají se sílou, jaká vzniká při vašem stylu řízení a dané rychlosti. Pokud například rádi testujete limity svého auta, doporučujeme prémiové pneumatiky, jelikož nejlépe odolají opotřebení a podporují zatáčení ve vysokých rychlostech. Každá pneumatika má index rychlosti, který udává maximální rychlost, pro jakou je pneumatika navržena.
Nejlepší sílu vyvolanou zatáčením mají pneumatiky s nízkým profilem a přilnavým složením běhounu. Podle mnoha řidičů dobře reagují a ideálně se hodí pro výkonná auta, jako jsou sportovní vozy nebo sedany. Dezén jejich běhounu k vozovce pevně přilne, a to zejména při zatáčení ve vysoké rychlosti.
Čím rychleji zatáčkou projedete, tím větší tlak na pneumatiky působí. Pokud je příliš vysoký, dojde ke smyku a ztratíte kontrolu nad vozidlem. Do zatáčky je třeba zpomalit a projet co nejplynuleji. Toho se dá docílit například tak, že zatáčku mírně „narovnáte“, tj. že využijete celé šířky svého pruhu a pojedete co nejširším obloukem. Nesmíte však přejet středovou čáru, pokud to pravidla silničního provozu nepovolují a pokud nemáte úplný přehled o provozu v protisměru.
Až se budete blížit k zatáčce, podívejte se do zpětného zrcátka a přibrzděte na bezpečnou rychlost. Když ještě máte kola nastavená rovně, podřaďte. Při opouštění zatáčky tak budete mít možnost zrychlit.
Plynule vjeďte do zatáčky a při průjezdu jejím vrcholem jemně sešlápněte plyn. V zatáčce pokud možno nebrzděte. Pneumatiky se při zatáčení už tak musejí vyrovnat s řadou sil. Brzděním můžete tuto rovnováhu narušit, což může vést ke smyku.